Algemene Voorwaarden

E-mail: Info@vitalyzorg.nl | Website: www.vitalyzorg.nl

Artikel 1 - Definities

  1. VitalyZorg B.V.: VitalyZorg B.V., gevestigd te Arnhem, KvK-nummer 90441141.
  2. Klant: degene met wie VitalyZorg B.V. een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: VitalyZorg B.V. en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.


Artikel 2 - Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens VitalyZorg B.V..
  2. VitalyZorg B.V. en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. VitalyZorg B.V. en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.


 Artikel 3 - Prijzen

  1. VitalyZorg B.V. hanteert prijzen in euro’s en inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. VitalyZorg B.V. mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door VitalyZorg B.V. vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
  4. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van VitalyZorg B.V., geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.
  5. Wanneer VitalyZorg B.V. en de Klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken..
  6. VitalyZorg B.V. mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
  7. VitalyZorg B.V. moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  8. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  9. VitalyZorg B.V. mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.
  10. VitalyZorg B.V. zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
  11. De consument mag de overeenkomst met VitalyZorg B.V. opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.


Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn

  1. VitalyZorg B.V. mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 2 maanden na levering hebben voldaan.
  3. De betalingstermijnen die VitalyZorg B.V. hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat VitalyZorg B.V. aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
  4. VitalyZorg B.V. mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.


Artikel 5 - Gevolgen te late betaling 

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag VitalyZorg B.V. de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan VitalyZorg B.V..
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag VitalyZorg B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van VitalyZorg B.V. op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door VitalyZorg B.V., dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.


Artikel 7 - Opschortingsrecht

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.


Artikel 8 - Verrekening

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan VitalyZorg B.V. te verrekenen met een vordering op VitalyZorg B.V..


Artikel 9 - Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
  • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
  • zaken van VitalyZorg B.V. die bij de Klant aanwezig zijn
  • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  • 2.  De Klant geeft op eerste verzoek van VitalyZorg B.V. de polis van deze verzekeringen ter inzage.


Artikel 10 - Garantie

  1. Wanneer de Klant en VitalyZorg B.V. een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor VitalyZorg B.V. enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.


Artikel 11 - Uitvoering van de overeenkomst

  1. VitalyZorg B.V. voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. VitalyZorg B.V. mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat VitalyZorg B.V. op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat VitalyZorg B.V. tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.


Artikel 12 - Informatieverstrekking door de Klant 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan VitalyZorg B.V..
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert VitalyZorg B.V. de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door VitalyZorg B.V. redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.


Artikel 13 - Duur overeenkomst dienst 

  1. De overeenkomst tussen VitalyZorg B.V. en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
  2. Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.


Artikel 14 - Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd

  1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.
  2. Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.


Artikel 15 - Geheimhouding

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van VitalyZorg B.V. ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende VitalyZorg B.V. waarvan de Klant weet of redelijker­wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan VitalyZorg B.V. schade kan berokkenen.
  3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
  • die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
  • die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.


Artikel 16 - Boetebeding

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan VitalyZorg B.V. voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
  6. VitalyZorg B.V. mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.


Artikel 17 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart VitalyZorg B.V. tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door VitalyZorg B.V. geleverde producten en/of diensten.


Artikel 18 - Klachten

  1. De Klant moet een door VitalyZorg B.V. geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant VitalyZorg B.V. daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming VitalyZorg B.V. hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat VitalyZorg B.V. hierop gepast kan reageren.
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en VitalyZorg B.V..
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat VitalyZorg B.V. andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.


Artikel 19 - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan VitalyZorg B.V..
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling VitalyZorg B.V. ook daadwerkelijk op tijd bereikt.


Artikel 20 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer VitalyZorg B.V. een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.


Artikel 21 - Aansprakelijkheid VitalyZorg B.V.

  1. VitalyZorg B.V. is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer VitalyZorg B.V. aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. VitalyZorg B.V. is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer VitalyZorg B.V. aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 


Artikel 22 - Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van VitalyZorg B.V. vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.


Artikel 23 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer VitalyZorg B.V. toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door VitalyZorg B.V. nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat VitalyZorg B.V. in verzuim is.
  3. VitalyZorg B.V. mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer VitalyZorg B.V. kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.


Artikel 24 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van VitalyZorg B.V. door de Klant niet aan VitalyZorg B.V. kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    - computer­virussen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - vervoersproblemen
    - slechte weersomstandigheden
    - werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor VitalyZorg B.V. 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat VitalyZorg B.V. kan nakomen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als VitalyZorg B.V. de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  5. VitalyZorg B.V. hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer VitalyZorg B.V. hiervan voordeel heeft.


Artikel 25 - Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en VitalyZorg B.V. de overeenkomst aanpassen.


Artikel 26 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. VitalyZorg B.V. mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag VitalyZorg B.V. altijd doorvoeren.
  3. Ingrijpende wijzigingen zal VitalyZorg B.V. zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.


Artikel 27 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met VitalyZorg B.V. aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van VitalyZorg B.V..
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.


Artikel 28 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat VitalyZorg B.V. bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.


Artikel 29 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en VitalyZorg B.V. is Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van VitalyZorg B.V. is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en VitalyZorg B.V., tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 01 september 2023.

Vitaly Zorg B.V.
Vlamoven 34
6826 TN, Arnhem
Tel.: +31 (0) 6 416 646 76
E-Mail: info@vitalyzorg.nl