Ma-vrij 08.00 tot 21.00u

Vlamoven 34, 6826 TN Arnhem

24/7 bereikbaar

Klachten

Heb je een klacht? Wij staan klaar om samen een oplossing te vinden.

Klachten?

Mocht u het niet eens zijn met de wijze waarop Vitaly Zorg de meldcode heeft toegepast, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Vitaly Zorg.

Klachtenregeling

Bij Vitaly Zorg streven we naar het bieden van kwalitatief goede zorg. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent of ergens mee zit. We horen dit graag, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Je kunt je klacht bespreken met de betrokken persoon, zoals je begeleider of behandelaar. Als dat lastig is, kan de zorgcoördinator of operationeel manager je hierbij ondersteunen.

Wil je de klacht niet direct bespreken, of heb je hulp nodig? Dan kun je terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. Zij luistert, denkt mee en helpt zoeken naar een oplossing. Alles wat je met haar bespreekt, blijft vertrouwelijk.

Lukt het niet om je klacht bespreekbaar te maken, of heb je behoefte aan onafhankelijke ondersteuning? Neem dan contact op met Klachtenportaal Zorg. Deze externe organisatie helpt ons bij het oplossen van klachten en onvrede over onze zorg. Samen werken we aan een oplossing.


Klachtenprocedures


Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz)

Bestaat uit:

  • Een klachtenprocedure en/of bemiddeling door een onafhankelijke klachtenfunctionaris;
  • Toegang tot de Geschillencommissie KPZ, voor een bindende uitspraak over een behandelde klacht. U kunt de klacht als geschil voorleggen aan de geschillencommissie als u niet tevreden bent over de door ons geboden oplossing na het doorlopen van de klachtenprocedure.


Wkkgz zorg is alle zorg, denk aan Wlz en Pgb zorg. Uitgesloten zijn: Jeugdzorg vallend onder de Jeugdwet, onvrijwillige/gedwongen zorg (hier gelden Wzd en Wvggz) en WMO zorg bij zorgaanbieders die uitsluitend WMO zorg bieden.


Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO)

Bestaat uit:

  • Een klachtencommissie die na hoor en wederhoor een uitspraak doet over de mate van de gegrondheid van een klacht.


De WMO procedure wordt alleen gevoerd als de zorgaanbieder uitsluitend Wmo zorg levert en de gemeente van mening is dat deze klachtenprocedure volstaat. Anders wordt de Wkkgz procedure gevolgd.

Stappenplan

Wij werken met een klachtenregeling en staan ingeschreven bij de geschillen commissie. Hierin staat beschreven op welke manier wij omgaan met jouw klacht. Hieronder volgt een uitgebreid stappenplan voor als je een klacht hebt en hoe wij deze behandelen.


Stap 1: Klacht bespreken

Bespreek eerst je klacht met de betrokken medewerker. Het is goed mogelijk dat de betrokkene niet weet dat er onvrede heerst of misschien is er sprake van een misverstand. Je kan door in gesprek te gaan al veel dingen opgehelderd worden en kan er uitleg worden gegeven. Hierbij kun je de hulp van een begeleider of zorg coördinator vragen. Het is goed mogelijk dat de klacht op deze manier al wordt opgelost. Het kan lastig zijn om onvrede te bespreken. Wellicht kunnen vrienden en familie hierbij helpen, ook kan de klachtenfunctionaris hier hulp bij bieden.


Stap 2: Klachtenfunctionaris

Kom je er niet uit, ook niet met hulp? Dan kan je contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Deze geeft advies en helpt je bij je klacht. Wil je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris dan kan dat schriftelijk. Stuur een e-mail of een brief.


Per post:

Vitaly Zorg t.a.v. klachtenfunctionaris

Vlamoven 34

6826 TN Arnhem

Per e-mail: klachten@vitalyzorg.nl


Stap 3: Onafhankelijke Klachtencommissie

Ook is er de mogelijkheid om jouw klacht bij de onafhankelijke klachtencommissie in te dienen. Wanneer je dit doet, zal een onafhankelijk klachtenbemiddelaar contact met je zoeken om jouw klacht te bespreken. De klachtenbemiddelaar probeert samen met jou en Vitaly Zorg een oplossing te vinden in deze kwestie.


Contactgegevens Onafhankelijke Klachtencommissie:

Per post:

Onafhankelijke Klachtencommissie

p/a De geschillencommissie zorg

Postbus 90600

2509 LP Den Haag

Per e-mail: info@klachtenloket-zorg.nl

Per telefoon: 070 – 310 53 71


Óf


Voor het schriftelijk indienen van je klacht kun je terecht op het postadres:

De Geschillencommissie

Bordewijklaan 46

Postbus 90600

2509 LP Den Haag


Klachten van derden

Ben je buurtbewoner of op een andere manier betrokken bij onze organisatie en heb je een klacht over cliënten, medewerkers of werkzaamheden van onze organisatie? Dan kan je direct contact met ons opnemen.

Vragen of samenwerken?

Neem dan gerust contact op, wij helpen je graag verder!

Betrokken, gespecialiseerde begeleiding en coaching voor iedereen vanaf 18 jaar.

Maandag

8:00 - 21:00

dinsdag

8:00 - 21:00

Woensdag

8:00 - 21:00

donderdag

8:00 - 21:00

Vrijdag

8:00 - 17:00

© 2023 Vitaly Zorg Alle rechten voorbehouden | Algemene Voorwaarden | Privacy

Design by eazyonline